søndag 21. desember 2014

Eilat, forfatter Randi Bergitte

20.12.14- Randi Bergitte overtek nå litt av blogginga:
Klokken kvart over fem skulle vi ta fly til Amsterdam i Nederland, for så og ta fly fra Amsterdam til Tel Aviv i Israel. Først måtte vi kjøre fra Finnøy til Tananger så skulle bilen stå i Tananger imens vi var i Israel for så og ikke bruke så mye penger på parkeringsplassen :-P Men et lite problem.. når vi skulle ta bussen fra bussstoppet kom det ingen buss. Før en utenlending kom og sa at det kom ingen buss hit til dette bussstoppet. At vi måtte gå til et annet buss stopp. Da sprang vi for og rekke bussen med koffert,sekk og håndbagasje. noe som var veldig slitsomt :-) Da vi kunne se bussstoppet lenger borte så vi bussen komme. Da begynte vi og springe fortere men vi rakk ikke bussen.Og det var en halv time til neste buss gikk. Så da hadde vi litt dårlig tid.men enda verre var at bussen kom for sent og at det var mye rush,veldig mye rush.

Vi brukte 1 time og et kvart ter med buss fra Tananger til Sola noe som betydde at det må ha vert mange som hadde blitt ferdig med jobb og skole skulle reise i ferien,kjøpe julegaver og slike ting derfor var det mange biler,og veldig lang kø. Men så var vi ferdige med bussen og hadde kommet til flyplassen på Sola. Nå var det sånn ca. 1 time og et kvart ter til flyet gikk.Men vi var iallefall på flyplassen og i køen til sikkerhetskontrollen. Så fant pappa på at når vi visste at vi rakk flyet da skulle vi skrive en tullemelding til farmor om at vi ikke rakk flyet pga. pappa måtte gå hjem igjen for og hente trusene han hadde glemt. Da fikk vi dette til svar fra farmor:

Det gjør ingenting det. med ligger her i senga og spyr begge to :-P

så da kom vi oss i gjennom sikkerhetskontrollen og kjørte fly til Amsterdam.Flyet fra Amsterdam til Tel Aviv ble og forsinket. Så da kom vi enda senere.Men så kom vi fram til Tel Aviv og skulle leie oss en leiebil til og kjøre til Eilat med.Så var det inn i leiebilen.Det tok veldig lang tid og kjøre til Eilat. Sånn ca. 5 timer.Men det ble ikke så mye soving på alle i bilen. Så når vi kom fram til farmor og farfar gikk alle unntatt meg og farmor og farfar og la seg og sov. Mens vi solte oss , snakket, og fortelte vi vitser.

Her ligger meg og farfar og sole oss og fortelle vitser. (og farmor men hun er ikke med på dette bildet)

utsikt fra tarassen med solnedgang :-)

Thomas med mobilen i leiligheten
farmor prøver ut sengene i leiligheten

ute og spiser kebab

spiser enda mer kebab
utforbi hotelet lyser det om natta :-)

og her er jeg som har fått nye tøfler og skriver på bloggen til farmor ;-)